wolfgirl: Jo, jako bych tam viděla sebe Ale vykulila jsem oči znovu, když jsem zjistila, že na gymplu se učí to, co lidi na učňáku..? Jako proč?
protistadu: Na gymplu se učí tak nějak všechno... něco hopem, něco podrobněji ale pravidlo je jedno - hlavně udělat studentům bordel v hlavě
untitled: Nechci být zlomyslná, ale při čtení článku jsem se musela upřímně smát. Připomnělo mi to Alenku v říši divů a kdybys to prodloužila, vydalo by to i na thriller. A já bych si ho hned koupila.
Ale klid, razím heslo, že když to měla blbě většina, je to chyba učitele a o nic nejde.
Mimochodem, už mám tu knížku. Dostala jsem se k ní o něco později, ale mám ji a už čtu.
protistadu: Já si taky často připadám jako Alenka v říši divů , bohužel nejen v matice.
A co knížka? Líbí se?
untitled: Z počátku jsem si říkala, že nic moc, protože nic z toho pro mě nebyla žádná novinka, ale jak jsem četla dál, narazila jsem na hodně zajímavých věcí a některé jsem si heslovitě vypsala na barevné papírky, abych si je vžila a mohla se vyvarovat chyb, které dělám.
Ale líbí se mi, že je to psáno jednoduše a stručně.
protistadu: Jo jo, některé věci jsou tam pro mě taky již známé z dřívějška , ale stejně tak spoustu nových
tlapka: Klasika.
Přehledné výpisky a následný výbuch byla moje specialita. Vždycky jsem se to doma nadřela a naučila... pak to vysvětlila polopaticky, bez učitelčiných šíleností a nepřehledností spolužákům... a oni pak dostali jedničky, zatímco já jsem někde sekla numerickou chybu a všecko šlo do kelu.
protistadu: Já taky vždycky se svými srozumitelnými poznámkami vysvětluju všem okolo, co a jak, někdy to dokonce rozkresluji i na tabuli... a potom dostanu záhadně za čtyři . Prostě asi matika není nic pro mě.
protistadu: Alespoň nejsem sama . On málokdo je specialista na takové předměty.
alienor: Zastávám názor, že gymnázia byla vynalezena proto, aby přiváděla studenty k šílenství. A nejen studenty. Na našem gymplu byli dva profesoři, kteří kteří byli zralí na psychiatrickou léčebnu, přičemž jeden z nich tam kdysi nějakou dobu skutečně pobýval
Matně si vybavuji, že něco takového jsme v matice taky brali, vzpomínám si na ty části grafu vyznačené různými barvami. Dneska jsem schopná vypočítat leda tak trojčlenku, nějaké logaritmy, kvadratické rovnice, derivace a integrály jsem už úspěšně vypustila z hlavy, protože to k životu skutečně nepotřebuji. Teď na VŠ, kde se učíme hlavně kritické myšlení a schopnost argumentovat, což je naopak užitečné velice, si říkám, proč se to učí až na VŠ a ne už od základky.
Máš mou upřímnou soustrast. Nevím, v kterém ročníku jsi (tipuju třeťák), ale přeju Ti, ať všechny další zbývající obludy úspěšně pokoříš
protistadu: No někdy je to vážně na hlavu . Občas taky přemýšlím, jestli není část našich profesorů nějak zfanatizovaná. Jsou tak moc zažraní do toho svého předmětu, až to zdravé není
. Nejhorší je, že vážně nic podobného už dál nevyužiju, jen se snažím to udržet v hlavě, abych se přes to nějak prokousala. Jsem ve druháku, takže mě ještě polovina toho čeká, snad to přežiju ve zdraví
.