Hrůzná hodina očima vyděšeného studenta

21. listopad 2014 | 19.47 |
blog › 
Hrůzná hodina očima vyděšeného studenta

Hodina matematiky - lineární lomené funkce - 11:00

"Vidíš tu obludu?!" drkám do své spolužačky a zděšeně ukazuji na tabuli.

"Co, jakou?" vzhlédne od mobilu a zadívá se na čistě smazanou tabuli.

"Ještě před chvílí tam byla, taková barevná, velká a všude kolem byla čísla!" dušuju se, ale co naplat, obluda už na tabuli skutečně není, místo toho se popisuje něčím zcela jiným. Zjišťuji, že jsem si v té rychlosti ani nestihla onu příšernost překreslit do sešitu.

"Honem, honem, musíme to všechno stihnout..." stěžuje si naše profesorka a horlivě píše předpisy funkcí.

"Kudy povede křivka této funkce?" otočí se na třídu. Odezvou jsou jí nechápavé pohledy, kterým vládne ten můj - zcela vyděšený, poplašený a nechápající.

"Můžu se zeptat, to je pořád lineární lomená?" ptám se nejistě a stále mi hlavou vrtá, jestli je špatně, že jsem nestihla tu obludu.

"Ne, už jsme dávno u mocninné!" zamračí se profesorka a začne si sama kreslit jakousi křivku, kterou z části zvýrazní zeleně, z části červeně a z části modře.

"Hele hele, další obluda!!" drkám znovu do spolužačky, která tentokrát poněkud otráveně zvedne hlavu a vykulí oči.

"No jo, fakt že jo. Co to je?" kroutí hlavou.

"Nemám zdání..." mumlám si už spíše pro sebe a snažím se to všechno přenést do sešitu.

O 2 měsíce později - hodina matematiky - čtvrtletní práce

"Myslím, že to umím. Jsou obludy lineární, lineární lomené, kvadratické, mocninné + to vše ještě jednou v absolutní hodnotě a nepřímá úměrnost. Když je rozeznáš a narýsuješ, seš za vodou," vysvětluji své spolužačce a ukazuji jí své vypracované poznámky speciálně na test. Souhlasně kýve, vypadá to slibně! Však my si s těmi příšerami nějak poradíme.

Během testu

Sakra co to je? Tato otázka se mi mele v hlavě celých 45 minut. Čtyři otázky. Čtyři otázky, které mi vyřadily po 10ti minutách mozek z provozu. Přehřál se a nefungoval restart. Srdce mi bilo na poplach, tváře zrudly, jak to bývá zvykem a nepomáhal ani akvamarínový kamínek, který jsem si vzala "pro jistotu" sebou.

1. otázka - ano, to vypadá jednoduše. Ale jaký má být postup???

2. otázka - horlivě cosi počítám. Ale graf nevychází. Co s tím???

3. otázka - opět horlivě počítám. Graf opět nevychází.

4. otázka - cože, to jsme brali?

Ano, asi je špatně, že jsem nestihla tu obludu před dvěma měsíci...

Po testu

Rozhlížím se po třídě. Většina nese ke katedře poloprázdné papíry. Chce se mi brečet a smát dohromady. Jaký paradox, když si myslíte, že látku zvládáte na 80% a nakonec vás jediný cár papíru přesvědčí, že jí zvládáte sotva na 20%. Slyším kolem sebe nadávky ostatních, což je asi to jediné, co mě uklidňuje.

Tak si tak říkám, jestli ten gympláckej život je vůbec pro mě...

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší