Hodina matematiky - lineární lomené funkce - 11:00
"Vidíš tu obludu?!" drkám do své spolužačky a zděšeně ukazuji na tabuli.
"Co, jakou?" vzhlédne od mobilu a zadívá se na čistě smazanou tabuli.
"Ještě před chvílí tam byla, taková barevná, velká a všude kolem byla čísla!" dušuju se, ale co naplat, obluda už na tabuli skutečně není, místo toho se popisuje něčím zcela jiným. Zjišťuji, že jsem si v té rychlosti ani nestihla onu příšernost překreslit do sešitu.
"Honem, honem, musíme to všechno stihnout..." stěžuje si naše profesorka a horlivě píše předpisy funkcí.
"Kudy povede křivka této funkce?" otočí se na třídu. Odezvou jsou jí nechápavé pohledy, kterým vládne ten můj - zcela vyděšený, poplašený a nechápající.
"Můžu se zeptat, to je pořád lineární lomená?" ptám se nejistě a stále mi hlavou vrtá, jestli je špatně, že jsem nestihla tu obludu.
"Ne, už jsme dávno u mocninné!" zamračí se profesorka a začne si sama kreslit jakousi křivku, kterou z části zvýrazní zeleně, z části červeně a z části modře.
"Hele hele, další obluda!!" drkám znovu do spolužačky, která tentokrát poněkud otráveně zvedne hlavu a vykulí oči.
"No jo, fakt že jo. Co to je?" kroutí hlavou.
"Nemám zdání..." mumlám si už spíše pro sebe a snažím se to všechno přenést do sešitu.
O 2 měsíce později - hodina matematiky - čtvrtletní práce
"Myslím, že to umím. Jsou obludy lineární, lineární lomené, kvadratické, mocninné + to vše ještě jednou v absolutní hodnotě a nepřímá úměrnost. Když je rozeznáš a narýsuješ, seš za vodou," vysvětluji své spolužačce a ukazuji jí své vypracované poznámky speciálně na test. Souhlasně kýve, vypadá to slibně! Však my si s těmi příšerami nějak poradíme.
Během testu
Sakra co to je? Tato otázka se mi mele v hlavě celých 45 minut. Čtyři otázky. Čtyři otázky, které mi vyřadily po 10ti minutách mozek z provozu. Přehřál se a nefungoval restart. Srdce mi bilo na poplach, tváře zrudly, jak to bývá zvykem a nepomáhal ani akvamarínový kamínek, který jsem si vzala "pro jistotu" sebou.
1. otázka - ano, to vypadá jednoduše. Ale jaký má být postup???
2. otázka - horlivě cosi počítám. Ale graf nevychází. Co s tím???
3. otázka - opět horlivě počítám. Graf opět nevychází.
4. otázka - cože, to jsme brali?
Ano, asi je špatně, že jsem nestihla tu obludu před dvěma měsíci...
Po testu
Rozhlížím se po třídě. Většina nese ke katedře poloprázdné papíry. Chce se mi brečet a smát dohromady. Jaký paradox, když si myslíte, že látku zvládáte na 80% a nakonec vás jediný cár papíru přesvědčí, že jí zvládáte sotva na 20%. Slyším kolem sebe nadávky ostatních, což je asi to jediné, co mě uklidňuje.
Tak si tak říkám, jestli ten gympláckej život je vůbec pro mě...
RE: Hrůzná hodina očima vyděšeného studenta | wolfgirl | 21. 11. 2014 - 20:14 |
RE: Hrůzná hodina očima vyděšeného studenta | protistadu | 21. 11. 2014 - 20:34 |
RE: Hrůzná hodina očima vyděšeného studenta | untitled | 21. 11. 2014 - 21:30 |
![]() |
protistadu | 22. 11. 2014 - 18:33 |
![]() |
untitled | 26. 11. 2014 - 14:01 |
![]() |
protistadu | 26. 11. 2014 - 18:58 |
RE: Hrůzná hodina očima vyděšeného studenta | tlapka | 21. 11. 2014 - 21:41 |
![]() |
protistadu | 22. 11. 2014 - 18:37 |
RE: Hrůzná hodina očima vyděšeného studenta | rhiannon | 22. 11. 2014 - 00:31 |
![]() |
protistadu | 22. 11. 2014 - 18:37 |
RE: Hrůzná hodina očima vyděšeného studenta | alienor | 22. 11. 2014 - 09:52 |
![]() |
alienor | 22. 11. 2014 - 09:54 |
RE: Hrůzná hodina očima vyděšeného studenta | protistadu | 22. 11. 2014 - 18:40 |