Článek Proč vlastně jíme maso?

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Proč vlastně jíme maso?

13. 12. 2013 - 19:13

veronixika: Takže, dosti dlouhý komentář, který jsem však zveřejnit jednoduše "musela", ač možná štěkám na špatný strom a mé názory budou zavrženy.

Osobně, nejsem vegetarián a k vegetariánům mám špatný vztah jen z jednoho jediného důvodu - kvůli jednomu člověku, a ač i mně se to zdá hloupé, tak to prostě ve mně utkvělo příliš hluboko. Ta dívka byla má spolužačka sotva tři roky, v každém případě, z důvodu psychiky mnohých lidí, jejichž jsem součástí, jsem si podvědomě spojila její osobnost s vegetariány a trvá mi obecně delší dobu, než dokážu respektovat lidi, kteří nejedí maso. Jak se jí to podařilo? V prvé řadě to byla dívka, která mě donutila odejít ze školy (spíše prchnout na gympl po 7. třídě, do kteréžto doby jsem měla poměrně fajn život, hodně přátel a poměrně dobré postavení ve třídě - po jejím příchodu do naší třídy se ze mě stal outsider, jehož jméno bylo využíváno u posměšných popěvků, které byly rozhlašovány po škole a jenž se ozývaly téměř vždy, když jsem narazila na někoho, kdo patřil k naší třídě). A v řadě druhé byla poměrně nafoukaná, svým postojem ke světu stále rozhlašovala, že to ONA je tu ta nejlepší a je to největší milovnice zvířat, naprosto přírodní člověk a vzor dokonalosti - přičemž u ní žádné zvíře příliš dlouho nevydrželo, chodila za školu, kouřila a popíjela alkohol. Ovšem vypadala jako andílek, to se jí muselo uznat.
A pak byla toto má jediná zkušenost, kdy jsem poznala člověka-vegetariána trochu hlouběji. Ovšem nyní jsem se tomuto naučila jakž-takž vyhýbat a předsudky ohledně namyšlenosti vegetariánů jsem taktéž snad odložila, díky postupnému dobrání se k tomu, že nemůžu házet všechny do jednoho pytle.
Ovšem vegetariánkou se být nechystám - nikdy neříkej nikdy, ovšem tohle pro mě není. Myslím si, že jíst maso je přirozené - ne nezbytné, ale přirozené ano. Neplést si tyto dva pojmy. Vždyť původní člověk byl taky LOVEC a sběrač, nemám-li pravdu? Ano, postupem času jsme se měnili v zemědělce, ale zároveň kam nás toto dovedlo? Do moderního světa ovládaného lidmi, kde příroda jest slovo označující městské parky a přírodní rezervace. Neříkám, že vegetariánství je špatný nápad, ovšem myslím, že by bylo hloupé si myslet, že tak zachráníme zvířata - co se stane s dobytkem ve chvíli, kdy nikdo nebude jíst maso? Osobně si myslím, že v takovém případě dobytek vyhyne… nebo jak jej chcete zařadit jinak do našeho zkaženého světa? Nebo vypustit do přírody? Nic z toho nejde… prostě to není možné, aby žili a přitom nebyli potravou. Prostě v dnešní době přežívají jen pro to, aby nasytili lidi… a tak to je a ke smůle všech nejspíše i bude.
Osobně myslím, že zvířata mám ráda. A to veškerá. A má teorie je ta, že ten, kdo nedokáže respektovat, že pro to, aby se najedl, někdo zemřel, tak ten by jíst maso neměl. Ale když si to uvědomujeme a tiše děkujeme za to, že nám tu stravu - byť nedobrovolně - poskytli? Jsem v takovém případě špatná? Ano, zatím ještě nejsem ve fázi, do které se chci dostat a která mě s velkou pravděpodobností taktéž zavede na cestu vegetariána, tudíž poznat zvíře, které si dám k obědu a zjistit si, že mělo dostatečně vhodný život k tomu, abych si nemusela vyčítat podmínky, které muselo snést. A jsem si plně vědoma toho, že to bude složité, protože tvořím k zvířatům poměrně lehko poměrně silné vztahy, ovšem o tom to je. A věřím, že toto je správná cesta… ač se možná vám, vegetariánům příčí… ale já jsem ten člověk, který se částečně vrací zpět k prvopočátkům, já jsem lovec a sběrač. A teprve až zjistím, že na toho lovce nemám, teprve tehdy se ze mě stane vegetarián.

---
veronixika.pise.cz

13. 12. 2013 - 22:43

Škubík: Ku*va zkrať to příště..

13. 12. 2013 - 19:33

protistadu: Žijeme ve 21.století kdy poznatky a možnosti jsou mnohem vyspělejší než v období pravěku. To si myslím já. Ano, lidé lovili, sbírali - ovšem to byla úplně jiná doba, kdy maso nebylo nadopované antibiotiky. Pokud ne z původního, tak z tohohle pohledu se na to podívejte + fakt, že současný člověk nemá ani pořádně uzpůsobené tělo (respektive zažívací trakt) aby maso dobře trávilo. Máme střeva delší, než jsme my sami - tzn. než jimi maso projde, podlehne hnilobnému procesu, při kterém se do vašeho těla uvolní všechno, čím zvíře ve velkochovu nadopovali, aby ušetřili a zvíře nepošlo . Vidím rozdíl mezi uloveným mamutem a kuřetem, které přežívalo celý život na chemii.
A myslím, že vážně není nutné aby zvířata pouze přežívala. Navrch pro lidi, kteří si bláhově myslí, že jsou pány tvorstva. Nevím, co by říkali lidé, kdyby se role obrátila a měli my pouze přežívat. Protože i zvířata mají city, emoce... je jasné, že se nemohou hromadně všechna zvířata vypustit - stejně by zahynula, tím jak je člověk drasticky a pomalu zabíjí. Ale je možné s tím skončit...v minulosti taky nic podobného neexistovalo. A lidé žili. Kord teď, když je pokroková doba. Všechno je jen v lidském myšlení. To si myslím já .

---
protistadu.pise.cz

13. 12. 2013 - 19:46

veronixika: To je ten problém... člověk není jako v minulosti. A tedy ani zvířata v dnešní době kvůli změně člověka nemohou žít jako v minulosti. Svým způsobem s tebou souhlasím, ale myslím, že jsi plně nepochopila text, který jsem napsala... pravda, já jsem již zvyklá být nepochopena.

---
veronixika.pise.cz

13. 12. 2013 - 19:56

protistadu: Tak, já se taky nesetkávám často s pochopením u druhých... nikdy nemůže být jen jedna pravda, i já v něčem souhlasím s vaším názorem, ne že ne . Ale stejně jako ani vám ne, tak ani mě nikdo můj názor nevyvrátí...

---
protistadu.pise.cz

13. 12. 2013 - 22:48

Škubík: Díky za článek, nevěděl jsem že i Einstein, či DaVinci byli vegetariáni..

13. 12. 2013 - 22:58

protistadu: Je strašně moc osobností co byli/jsou vegetariáni , když projedeš net, najdeš jich fakt dost

---
protistadu.pise.cz

16. 12. 2013 - 20:31

vamira: Já bych se nejraději v něčem přesunula do středověku. Když pomineme důležité fakty jako skoro žádné zdravotnictví, hladomory, vzdělání nic moc a to že někteří lidé neměli opravdu ale opravdu vůbec nic, bylo podle mě mnoho věcí na lepších. Vztahy mezi lidmi byly lepší, rodiny pevnější, děti si hrály venku... (ano, už se konečně dostanu k jádru) a zvířata běhala po lese, nebo byla chována na malých statcích pro potřebu rodin/y. Maso se jedlo jen málo, protože bylo drahý a bylo ho málo, ale hlavně jak už jsem psala, ty zvířata si žily v pohodě. Jenomže dnešní hamižná společnost prostě musí dělat všechno ve velkým, máme spoustu pokročilých technologií, ale neumíme je používat - když se dá dítěti notebook například, tak s nim mrdne o zem a zničí ho, jsme takovýhle děti... (nevim jak přesně to souvisí s tim masem teď, zamotala jsem se do toho )
No, nějaké shrnutí než se zaběhnu úplně jinam? No.. asi se trochu zaběhnu no , dneska při dějáku jsme si říkali, že ženy odkudsi z Francie šly jednou za Marií Antonií si stěžovat, že nemají chleba a ona jim odpověděla, proč teda nejedí koláče? - Lidi musí pochopit, v ČEM je problém a především ti "nahoře", jenomže těm jde jen o to, že jim to prostě vynáší...(čímž jsem asi nevysvětlila proč mě napadla ta M.Antonie, ale to je jedno)
No, radši ukončuji tento komentář, protože už vidim jak napíšu něco co vyplyne úplně jinak než jsem to myslela -_-

---
vamira.pise.cz

19. 12. 2013 - 09:52

sayonara: Z pohledu biofyzika: Vegetariánství je dost ošemetná věc, pokud nepocházíš z nějakého ostrovního státečku, kde si na to zvykali tisíce a tisíce let. Tvůj metabolismus Evropanky je na něco zvyklý a musíš si dát sakra pozor na to, abys doplnila všechny vitamíny, minerály, proteiny, tuky... Nehledě na to, že donutit k tak přísné dietě dítě by mohl být nadlidský úkol.

Další problém jsou další živočičné výrobky. Používáš-li mléko, potřebuješ krávu. Jenže na každou krávu, která dává mléko, připadá cca jeden býk. A s ním uděláš co přesně? Stejný problém s vejci.

Kožené výrobky. Je hezká představa, že nebudeš používat a kupovat kožené věci. Ale - koupit si umělohmotné boty, které za půl roku vyhodíš, nebo kožené, které ti mohou vydržet pět let? Kupovat ty umělotiny je ohromná zátěž pro životní prostředí a ohromný zdroj odpadu.

A jedna věc k zamyšlení - když se podíváš na vlka, tygra, kočku, psa... Když jakéhokoliv masožravce srovnáš s krávou, ovcí, kozou, zjistíš, že masožravci jsou řádově inteligentnější. Je to IMHO jednak rozvojem mozku a pak taky nutností kreativity při lovu. Svět prostě patří lovcům...

---
sayonara.pise.cz

05. 01. 2014 - 21:09

zlomenymec: Ad masožravci jsou inteligentnější: Sloni by se proti tomuto názoru asi ostře ohradili, kdyby mohli

---
zlomenymec.pise.cz

05. 01. 2014 - 22:18

sayonara: Neříkám, že býložravci jsou hloupí, ale že masožravci jsou inteligentnější. Ona ta koza prostě nemusí přemýšlet, jestli tu trávu ukousne zleva, zprava, po větru, nebo proti...

---
sayonara.pise.cz

05. 01. 2014 - 22:53

zlomenymec: Ano, a sloni s tebou stejně nesouhlasili. Nebo orangutani. Nebo gorily.
A jiní masožravci, kteří stejně jako kozy při shánění potravy moc přemýšlet nemusí (třeba hadi) by na to všechno jen vyjeveně koukali

---
zlomenymec.pise.cz

19. 12. 2013 - 11:27

alienor: Myslím, že jíst maso není špatná věc, co ale rozhodně je špatná věc, je to, jak se s těmi chovnými zvířaty zachází. To mi opravdu vadí a mělo by se to změnit. Totéž platí i pro testování kosmetiky a léků na zvířatech.

Vegetariánka nejsem (zkoušela jsem, jediné, co mi to kromě dobrého pocitu, že chráním životy zvířat, přineslo, byla těžká anémie, ze které jsem se léčila rok), ale používám jen kosmetiku netestovanou na zvířatech (snažím se vyhledávat tu s co nejvíce věrohodným certifikátem) a také se snažím vyhýbat se chemickým lékům (bohužel bez nich to někdy nejde).

Maso jím maximálně dvakrát týdně, mám už ověřené, že je to taková moje ideální dávka: když si ho dám méněkrát, jsem unavená, když víckrát, mám problémy s trávením.

---
alienor.pise.cz

13. 05. 2015 - 13:07

winner: taky to nechápu

super blog

---
winner.pise.cz